Škoda Octavia Kombi jest jednym z najpopularniejszych nowych samochodów w Polsce. Jak aktualnie wygląda sytuacja tego modelu?
Bez wątpienia Polacy bardzo lubią czeskie auta, co widać we wszystkich statystykach sprzedaży. Škoda od lat jest bardzo popularnym wyborem w naszym kraju i nic w przyszłości się w tej kwestii nie zmieni. W szczególności dlatego, iż marka z Mladá Boleslav w ostatnich latach naprawdę prężnie się rozwija, a konsumenci to jak najbardziej doceniają.
Na ten moment Škoda jest drugą najczęściej wybieraną w Polsce marką. W kategorii nowych samochodów Czechów wyprzedzają jedynie przedstawiciele Kraju Kwitnącej Wiśni – Toyota. Taka sama sytuacja ma miejsce w przypadku konkretnych modeli. Na pierwszym miejscu plasuje się Toyota Corolla, następnie Toyota Yaris, a najniższym stopniu podium – omawiana dziś Škoda Octavia
Škoda Octavia Kombi jest samochodem, który można na naprawdę wiele sposobów dostosować pod własne potrzeby. Choć oczywiście możliwości wyboru ewentualnych udogodnień jest naprawdę wiele, Škoda oferuje cztery odrębne wersje wyposażenia.
Oczywiście bazowym jest zwykła Škoda Octavia Kombi, która jest najtańsza (90 100 złotych), lecz przy okazji najgorzej doposażona. Wyżej w hierarchii mamy wariant o tajemniczo brzmiącej nazwie Scout. Kryje się pod tym model auta stworzony pod bardziej offroadowe zmagania. Za taką wersję wyposażenia będziemy musieli zapłacić co najmniej 122 250 złotych.
Kolejnym wariantem Škody Octavii Kombi jest wersja iV. Jest to zelektryfikowana wersja tego modelu, zawierająca w sobie hybrydę plug-in. Jej bazą jest silnik spalinowy TSI o pojemności 1,4 litra. W połączeniu z motorem elektrycznym, który posiada samodzielny zasięg rzędu 55 kilometrów, jednostka potrafi wydobyć z siebie moc nawet 245 koni mechanicznych przy znacznie ograniczonym spalaniu. Za takie auto przyjdzie jednak zapłacić nie mniej niż 142 800 złotych.
Na sam koniec perła w koronie, czyli oczywiście usportowiona wersja RS. Ten samochód posiada gamę naprawdę mocnych silników – benzyna, diesel, a nawet wzmocniony wariant hybrydowy. Przy okazji samochód ten oferuje najwyższy poziom wyposażenia, a także specjalne dodatki, które pomagają nam pokazać światu, że jeździmy wersją RS. Ma to oczywiście swoją cenę – z najsłabszym silnikiem wersja RS będzie kosztować nas 146 950 złotych, a z każdą wybraną opcją dodatkową cena będzie rzecz jasna rosnąć.
Škoda, jak wielu innych producentów, znajduje się aktualnie w kropce ze względu na brak podzespołów potrzebnych do sprawnego działania auta. Wobec sporych niedoborów Czesi postanowili zamknąć wszystkie swoje fabryki do końca roku. Koniec końców produkcja i tak albo jest wstrzymywana, albo idzie niezwykle mozolnie. Funkcjonowanie fabryki na takich obrotach jest po prostu nieopłacalne. Na razie więc zamówienie Octavii Kombi jest niestety niemożliwe.
Kiedy sytuacja się zmieni? Aktualnie trudno tak naprawdę nawet przypuszczać. Istnieje jednak spore prawdopodobieństwo, iż już od stycznia produkcja ruszy pełną parą. Pozostało tylko czekać…
Zdjęcie główne: Viktor Theo/unsplash.com