Francuski koncern zaprojektuje i uruchomi produkcję modelu Nissan Micra nowej generacji. Szyki producentów pokrzyżował koronakryzys.
Jak przekazał IBRM Samar – przyjęty plan jest zgodny z niedawno ogłoszoną strategią funkcjonowania aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Strategia ta jest pokłosiem rzeszy kłopotów, z którymi musi się zmierzyć japoński koncern – kłopoty sprzedażowe, defraudacja pieniędzy Nissana przez Carlosa Ghosna, a na domiar złego w spółkę uderzyła obecna sytuacja epidemiologiczna na świecie.
Strategia została okrzyknięta „Leader-Follower” zakłada podział zadań pomiędzy markami koncernu, które w zależności od regionu świata i segmentu rynkowego przejmą główną rolę jako dostawca rozwiązań technologiczno-konstrukcyjnych dla pozostałych członków grupy.
Jeśli chodzi o kolejną generację Micry, będziemy podążać za Renault, które poprosimy o opracowanie i uruchomienie produkcji nowej Micry na nasze potrzeby.
przekazał Ashwani Gupta, dyrektor operacyjny Nissana
(fot. unsplash.com)