Qashqai będzie pierwszym modelem, który wykorzysta dużą liczbę ultralekkich paneli aluminiowych. Nowa pokrywa silnika, drzwi oraz przednie błotniki zostaną wykonane ze stopu aluminimum. Dzięki temu uda się odchudzić Qashqaia o ponad 60 kilogramów! Co jeszcze zaoferują japończycy?
Wykonanie elementów ze stopu aluminimum pozwoli na pokaźne odchudzenie modelu. Dzięki temu, nie tylko obniżono emisję, ale również udało się wyposażyć samochód w nowatorski zelektryfikowany układ napędowy. Aluminiowa inwestycja realizowana w Sunderland opiewa na 52 miliony funtów. To właśnie tam powstają ultralekkie elementy. Przy okazji zadbano o ekologiczne podejście do odpadów metalowych.
Podczas tłoczenia pokryw silnika i drzwi, wszystkie odpady są segregowane i następnie rozdrabniane z podziałem na poszczególne rodzaje aluminium. Dzięki temu Nissan może zwrócić dostawcom wysokiej jakości złom, którzy następnie przetwarzają oddzielny złom aluminiowy na arkusze ze stopów aluminimum, które wracaj do Nissana. W ten sposób koło się zamyka.
Jak przekonuje Nissan, taki system recyklingowy pozwala odzyskać złom, zmniejszyć ilość odpadów i emisję CO2. Ponadto, przybliża japońskiego producenta do ekologicznych celów.
(Fot. materiały prasowe Nissan)