Marzą Ci się sportowe cztery kółka? Choć może się wydawać, że nie istnieje nic prostszego, jak zakup nowego samochodu, to potencjalny nabywca musi się poważnie zastanowić. Do gry wchodzą konfiguracje, gwarancje czy wsparcie techniczne. Który koncern oferuje najlepsze sportowe cztery kółka na każdą kieszeń?
To model produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny od 1989 roku. Co ciekawe, w USA samochód ten znany był pod nazwą „Miata”, z kolei w Japonii nosił nazwę „Eunos”. Dzięki świetnemu balansowi wagi MX-5 charakteryzuje się praktycznie neutralnym prowadzeniem. Fanów wyścigów zainteresuje fakt, że samochód ten można w bardzo łatwy sposób wprowadzić w intencjonalny ślizg. Sprawia to, że MX-5 jest nierzadko używana przez amatorskich miłośników driftu. Na przestrzeni lat model ten wygrał wiele prestiżowych nagród. Niektóre z nich to: Najlepszy Samochód Sportowy czy też Jeden z Dziesięciu Najlepszych Samochodów Wszechczasów. Mazda oferuje atrakcyjne stawki leasingu najnowszych modeli. W przypadku MX-5 jest to 930 złotych miesięcznie!
Koreański miejski pomykacz – tak w jednym zdaniu można określić ten samochód. Produkcja i30 rozpoczęła się w 2007 roku. Obecnie z linii montażowych zjeżdża trzecia generacja serii. Wraz z liftami i modyfikacjami stylistycznymi, i30 nabrał masy i groźnych akcentów. Obecnie jest to samochód, który może przeobrazić się w pełnowartościową wyścigówkę. Co oznacza „fastback”? Koreański producent przy okazji projektu i30 typu hatchback, zrezygnował z trzydrzwiowej konfiguracji na rzecz „liftbacka” charakteryzującego się przede wszystkim opadającą linią dachu przechodzącą we fabryczny spojler, zmienionym zderzakiem przednim, zmniejszoną atrapą chłodnicy, i w końcu obniżoną linią maski. Największą zaletą i30 Fastback jest zdecydowanie stosunek jakości do ceny. Za podstawową wersję zapłacimy tylko 68 tysięcy złotych.
Leon Cupra to owoc współpracy dwóch hiszpańskich koncernów motoryzacyjnych – SEAT-a i Cupry. Rok temu 28 stycznia 2020 roku, do salonów trafiła czwarta już generacja kultowego SEAT-a, która kontynuuje politykę odważnych i agresywnych kształtów poprzednika. Od zaledwie kilku miesięcy dostępny jest najnowszy Leon Cupra. Samochód można nabyć w czterech wersjach silnikowych – hybrydowym 1.4 TSI Plug-In oraz 2.0 TSI o mocy 245; 300 lub 310 KM. Ten miejski samochód o sportowym duchu może bez problemu rywalizować z takimi maszynami jak Mercedes-AMG A35, czy też Audi S3.
Pierwsza usportowiona wersja kultowego Focusa pojawiła się w 2002 roku – nadwozie zostało optycznie poszerzone dzięki dobraniu odpowiednich alufelg oraz zmodyfikowaniu układu hamulcowego. Przez lata wersja RS wieńczyła kolejne generacje. Na obecną, czwartą już sportową konfigurację, musimy jeszcze trochę poczekać. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby zaopatrzyć się w starszego Forda Focusa III RS. Samochód wyposażony jest w napęd na cztery koła, turbodoładowany silnik EcoBoost oraz manualną sześciobiegową skrzynię biegów. Jakby tego było mało, jednostka napędowa generuje moc rzędu 350 koni mechanicznych! To jeden z liderów naszej listy pod względem osiągów.
Ostatnia pozycja to nasz subiektywny faworyt. Najnowsza Civic Type R to samochód charakteryzujący się jednym z najlepszych stosunków wartości otrzymanej do ceny. Model ten śmiało może posłużyć za pełnowartościową rajdówkę, która odnajdzie się zarówno na bezdrożach, jak i na asfalcie. Obecnie dostępna jest X generacja kultowego Civica, która oficjalnie trafiła do salonów w 2017 roku. Type R charakteryzuje się typowo sportową stylistyką – obrazu dopełnia fabryczny spojler. Sportowa wersja wyposażona jest w podwójnie doładowany 2.0-litrowy silnik generujący moc 306 koni mechanicznych. Cena podstawowa zaczyna się od 160 tysięcy złotych.
(fot. pixabay.com)