Październik ubiego roku był miesiącem, który rozgrzał społeczność motoryzacyjną za sprawą wieści o fuzji koncernów PSA i FCA. Nowopowstały koncern miał przybrać nazwę Stellantis. Jednak na tym sprawa się nie zakończyła.
Wynikiem fuzji będzie czwarty pod względem wielkości producent samochodów na świecie. PSA i FCA generują łącznie przychód rzędu 170 miliardów złotych, a zysk operacyjny przekracza 11 miliardów.
Ta, wydawałoby się, rozsądna decyzja okazuje się być czymś zupełnie innym niż powszechnie sądzono. Automotive News przeanalizował umowę stron i doszedł do następującego wniosku – porozumienie tak na prawdę nie dotyczy fuzji, a przejęcia.
Dowodem takiego stanu rzeczy ma być większe przedstawicielstwo PSA w radzie nadzorczej, oraz kandydatura dyrektora PSA na stanowisko dyrektora generalnego nowoutworzonego giganta.
(Photo by 🇸🇮 Janko Ferlič on Unsplash)