Szukanie samochodów hybrydowych w okazyjnych cenach nie jest wcale prostym zadaniem. Jak to wygląda w przypadku hybrydowych sedanów?
Czasy, w których auta wprost z salonu kosztowały po 30 czy 40 tysięcy złotych już dawno minęły, a patrząc na kierunek świata motoryzacyjnego, a także inflację, zapewne już nigdy nie wrócimy do takiego stanu. Nawet małe miejskie hatchbacki z segmentu A obecnie kosztują ponad 40 tysięcy złotych, a modele, które kupimy w salonach za mniej niż 50 tysięcy złotych, możemy obecnie policzyć na palcach jednej ręki. Absolutnie nie powinien nas więc dziwić fakt, iż mówiąc o sedanach, w dodatku z napędem hybrydowym, konieczne będzie zerknięcie na rynek aut używanych.
Od razu jednak należy w tym momencie zastrzec, iż nie powinniśmy się przy takich wymaganiach oraz takiej kwocie spodziewać cudów. Mimo wszystko samochody hybrydowe nie należą do konstrukcji najtańszych, a na dodatek mówimy o pojazdach, które już same w sobie nie są najmniejsze. Najczęściej sedany spotkamy w segmencie C oraz wyższym, dlatego w przypadku granicy rzędu 40 tysięcy złotych nie powinniśmy być zbyt wybredni.
W przypadku hybrydowych sedanów najczęściej spotkamy właśnie Hondę Civic VIII generacji, produkowaną w latach 2006–2011. Jeżeli chcemy zamknąć się w przedziale 40 000 złotych, powinniśmy poszukiwać jednak egzemplarzy z pierwszych lat produkcji. W przypadku Civica z tego okresu produkcji będziemy szukali silnika 1.3 IMA MX, który był tworzony właśnie jako hybryda. Posiada on moc 95 koni mechanicznych, a jego średnie spalanie wynosi około 5 litrów na 100 kilometrów.
Francuską propozycją na stosunkowo taniego hybrydowego sedana jest Citroen DS5. Spotkamy tu najczęściej egzemplarze z lat 2012–2013, które nadal będą w stanie zapewnić nam naprawdę sporo, nawet jeżeli jego bryła nie wpisuje się dokładnie w koncepcję sedanów. W tym przypadku znajdziemy silnik o pojemności 2 litrów z dostępną mocą 163 koni mechanicznych.
Dla fanów japońskiej motoryzacji bardzo ciekawą propozycją może być Lexus GS w odmianie 450h. Literka na końcu nazwy oczywiście od razu sugeruje, że mamy do czynienia z hybrydą. Należy poszukiwać modeli z III generacji (2004–2011), a silnik w nich zawarty to hybryda o pojemności 3,5 litra i mocy aż 295 koni mechanicznych.
Na sam koniec wrócimy jeszcze na chwilę do Francji i do bliskiego kuzyna Citroena. Peugeot 508 to bardziej klasyczny sedan, w przypadku którego będziemy w stanie bez większych trudności znaleźć 9- czy 10-letnie egzemplarze z silnikiem hybrydowym – takim samym, jak w wyżej wspomnianym DS5. Pojemność silnika to 2 litry, zaś jego moc – 163 konie mechaniczne.
Zdj. główne: Austin Park/unsplash.com