Egzotyczna marka samochodów znów pod lupą. Czy w Polsce będzie obowiązywała gwarancja na nowe auta?

Egzotyczna marka samochodów znów pod lupą. Czy w Polsce będzie obowiązywała gwarancja na nowe auta?
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Koreański producent samochodów osobowych – SsangYong – wypowiedział w trybie natychmiastowym umowę swojemu polskiego przedstawicielowi. Nowi nabywcy aut z Korei zaczynają się zastanawiać, czy będą mogli liczyć na sprawny serwis i obowiązującą gwarancję. Jak będzie w praktyce?

Klienci tej marki mogą liczyć na ciągłe zwroty akcji w historii firmy. Jej losy w Polsce są dość burzliwe. Już w 2009 roku pojawiły się głosy mówiące, że SsangYong ma zamiar wycofać się z naszego kraju. SsangYong Polska oficjalnie dostał pismo wypowiadające umowę ze skutkiem natychmiastowym. Dnia 24 sierpnia polskie przedstawicielstwo marki przestało w naszym kraju istnieć. Wyłącznym przedstawicielem stał się British Automotive Holding. Niedawno stracili oni pojazdy z logo Land Rover oraz Jaguara. SsangYong miał zapewnić tę lukę.

Według dostępnych informacji, koreańscy przedstawiciele liczą na aktywne świadczenia usług serwisowych i gwarancyjnych. Realizowane mają one być przez obecną sieć stacji ASO do momentu, gdy nie wygaśnie ostatnia gwarancja. Dotychczasowy importer deklaruje utrzymanie świadczenia usług bez zmian.

prostooleh/freepik.com

Wciąż dyskusyjną kwestią pozostaje dostępność części zamiennych dla pojazdów marki SsangYong. Warto jednak przypomnieć sobie poprzednie perypetie firmy – nie podda się ona tak łatwo. Według danych przedstawianych przez Samar – Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego  – koreańska marka miała w Polsce zarejestrowanych nowych jedynie 189 aut (dane od początku roku 2020 do lipca 2020). Trzeba więc poczekać na to, jak dalej potoczą się losy tej marki w Polsce.

standret/freepik.com

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*