Renault Trafic – jaki wariant będzie najbardziej korzystny?

Renault Trafic – jaki wariant będzie najbardziej korzystny?
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Francuski Trafic dołączył do konkurencyjnego rynku segmentu samochodów dostawczych i rzuca rękawicę pozostałym producentom. Sprawdzamy, co wyróżnia go spośród innych modeli i jaki wariant spełni wszystkie Twoje wymagania.

Trafic – czyli co? 

Renault Trafic to samochód dostawczy o średnich rozmiarach. Produkcja tego modelu rozpoczęła się 40 lat temu – w 1981 roku. Trafic stał się następcą modelu Estafette. Bliźniaczy modelem, który jest produkowany od 1997 roku, to Opel Arena, nawiązujący stylistycznie do większego Renault Master. 

Trafic to ważny i sztandarowy model francuskiego koncernu. W ubiegłym roku to właśnie on znalazł się na szczycie listy najlepiej sprzedających się samochodów dostawczych w Polsce (8945 sztuk!). Francuski producent jest również liderem w sprzedaży wózków do zabudowy. Chcąc utrzymać wysoką pozycję rynkową, zdecydowano się odświeżyć gamę najpopularniejszego modelu dostawczego.

Jak przystało na praktyczny pojazd użytkowy, samochody dostawcze Renault dostępne są w wielu konfiguracjach – różnice obejmują wysokość i długość dachu, drzwi boczne otwierane lub przesuwane w tradycyjny sposób, a także jednoczęściowa lub dzielona klapa tylna. Oprócz wersji zamkniętej dostępna jest również wersja box  oraz samo podwozie do zabudowy.

Najważniejsze zmiany

Odświeżona wersja Trafic ma bardziej wyrazisty design, w pełni diodowe reflektory i diodowe światła do jazdy dziennej w kształcie litery C, które są zgodne z rozwiązaniami w innych pojazdach Renault. Jednostki napędowe spełniają normę Euro 6d-Temp. Wyposażone w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek dostarczają większej mocy i wyższego momentu obrotowego: do 170 KM i 380 Nm. Co więcej, silniki te zużywają mniej paliwa – w wersji 145 KM nawet 0,6 litra na 100 kilometrów. Ponadto, nowa generacja wykorzystuje najnowsze technologie oczyszczania spalin – takie jak system SCR (Selective Catalytic Reduction). 

Dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów EDC jest dostępna w dwóch najmocniejszych wersjach nowych silników. Zapewnia szybką i płynną zmianę biegów. Jest dostarczana przez światowego lidera w dziedzinie samochodowych układów napędowych -– firmę Getrag. Zapewnia komfort i płynną jazdę, zarówno podczas codziennych przepraw przez miasto, jak i poza nim. 

Jak wygląda spalanie? Podczas jazd testowych najlepiej wyposażonym Grand SpaceClass Energy dCi 170 EDC w ruchu miejskim i pozamiejskim odnotowano zapotrzebowanie rzędu około dziewięciu litrów, co jest dość niespotykane w przypadku tak potężnych silników jak 2.0 dCi o mocy 170 KM (380 Nm). Warto również zwrócić uwagę na to, że Trafic waży prawie 2,5 tony! Właściciele przyczep z pewnością docenią też system ochrony przed kołysaniem – „Trailer Swing Assist”.

Mobilne biuro

Świeże Renault Trafic może bardzo szybko przekształcić się w mobilne biuro pełną – tak przynajmniej zapewnia francuski koncern. A to wszystko dzięki dostępowi do internetu.

W skład wyposażenia wchodzą nowoczesne systemy multimedialne – R-LINK Evolution, system multimedialny MEDIA NAV Evolution z ekranem dotykowym (kompatybilny z Android Auto™ i Apple CarPlay™), nowe radio R&Go oraz nowy mikrofon dla lepszej jakości połączeń głosowych.

Trafic oferuje również kamerę cofania, która współpracuje z radarem. W przedziale pasażerskim znajduje się 6 pojedynczych lamp LED i dwa dodatkowe gniazda USB. To właśnie takie dodatki sprawiają, że Trafic wyróżnia się spośród konkurencji. 

Najciekawszy wariant?

Zdecydowanie, najciekawszą opcją będzie Trafic SpaceClass, który sprawdzi się zarówno jako samochód dla większej rodziny, jak i transporter dla firmy. Do najważniejszych zalet należą – niewygórowana cena, wyposażenie i przestronne wnętrze przy zachowaniu relatywnie niewielkich rozmiarów. To wszystko sprawia, że SpaceClass świetnie poradzi sobie w każdej roli.

(fot. pixabay.com)

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*