Jak wynika z najnowszych wyników finansowych i sprzedażowych japońskiego koncernu, globalna sprzedaż przekroczyła 353 000 pojazdów w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2021 roku.
Na większości rynków operacyjnych, Mazda konsekwentnie odnotowuje trend rosnący w porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku fiskalnego. Warto jednak zaznaczyć, że poprzedni rok nie był zbyt łasky z racji wpływu pandemii COVID-19.
W samej Europie, sprzedaż wzrosła o 97% rok do roku, do poziomu 55 000 pojazdów, zwiększając udział na rynku Starego Kontynentu o 0,2%, do poziomu 1,2%, w porównaniu do analogicznego okresu za poprzedni rok.
Największe wzrosty odnotowano przede wszystkim w Niemczech, gdzie sprzedano ponad 12 000 samochodów. Jest to równoznaczne ze wzrostem o 71% w porównaniu z tym samym okresem roku 2020. Dalej, w Wielkiej Brytanii statystyki sprzedażowe wynosiły 8 000 egzemplarzy, czyli aż o 423% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jest to spowodowane przede wszystkim pełną blokadą Wielkiej Brytanii w 2020 roku.
(Fot. materiały prasowe Mazda)