Pozycjonowanie SEO się opłaca!

Pozycjonowanie SEO się opłaca!
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Pozycjonowanie to wieloetapowy proces poprawy pozycji wybranej strony w listingu Google i składa się na niego wiele różnorodnych czynności. Wszystkie mają bardzo duże znaczenie i cel, dlatego dopiero przeprowadzenie ich wszystkich zapewnia dobre, przewidywalne wyniki. Wiele osób błędnie zakłada, że skuteczne pozycjonowanie stron wiąże się z dużymi nakładami finansowymi, co jest zupełnie niezgodne z prawdą. Planowanie budżetu jest bardzo elastyczna, a realna wysokość zobowiązania finansowego względem agencji interaktywnej zależy między innymi od zakresu prac oraz od oczekiwań konkretnej firmy względem uzyskanej pozycji w wyszukiwarce. Nie bez powodu obecnie pozycjonowanie i inne działania związane z optymalizacją witryny stanowią pierwsze działanie marketingowe także w przypadku start-upów.

Wpływ pozycjonowania na branżę e-commerce

Pozycjonowanie Prestashop oraz innych sklepów, katalogów oraz portfolio czy innego rodzaju witryn z reguły jest podstawowym narzędziem do walki z niską popularnością strony na tle innych. Nie dzieje się to bez powodu. Witryny bez odpowiedniego zaplecza SEO z reguły lądują na samym końcy wyników wyszukiwania pod konkretną frazą, przez co nawet potencjalnie zainteresowany klient nie jest w stanie na nią trafić. Co to oznacza? Ogromne straty i brak możliwości dalszego rozwoju własnej działalności.

Potencjalny klient wpisując frazę w belkę wyszukiwania Google spodziewa się otrzymania odpowiedzi już na pierwszej stronie, rzadziej na drugiej, dlatego znalezienie się na nich naszej strony jest tutaj kluczowe. Wiele agencji interaktywnych przyciąga swoich klientów możliwością dostania się aż na pierwszą pozycję wyszukiwania. Nie zawsze jest to możliwe. Bardzo często pierwsze miejsca zajmują najlepsze firmy z wybranej branży, które inwestują ogromne pieniądze w SEO, a walka z nimi jest trudna, niepewna i nie zawsze warta poświęconych funduszy.

Podstawowe zasady pozycjonowania, których trzeba się trzymać

Jeśli zastanawiasz się co to jest SEO, koniecznie najpierw zapoznaj się z podstawowymi zasadami dotyczącymi tej właśnie branży. Pierwszym etapem niezbędnym do przeprowadzenia pozycjonowania jest audyt SEO, dzięki któremu wybrana agencja interaktywna może dokładnie poznać specyfikę danej witryny oraz zakres prac niezbędnych do wykonania w trakcie pozycjonowania. Niektóre niedoświadczone i początkujące agencje rezygnują z przeprowadzenia audytu, co niesie ze sobą szereg bardzo negatywnych skutków, na czele z brakiem możliwości przewidzenia zakresu prac niezbędnych do wykonania i zaplanowania budżetu.

Kolejne etapy zawierają między innymi szereg działań on-site i off-site, wśród których warto wymienić zoptymalizowanie kodu źródłowego strony, przyspieszenie jej działania oraz zmianę UX i UI. Nie obejdzie się również bez pozyskania odpowiedniej liczby linków prowadzących do naszej strony.

Fot. fran innocenti/unsplash.com

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Ania 24.01.2022

    Nawet jeśli nasza strona nie zostanie umieszczona na pierwszym miejscu w wyszukiwaniach google, ale znajdzie się na pierwszej stronie wyszukiwań uważam to za bardzo dobry wynik, agencje seo dbają o miejsce twoje strony, ale zgodnie z artykułem nie zawsze jest to jednak możliwe, zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie na pierwszym miejscu i niekoniecznie będziemy to my, ważne, aby jednak nie spaść już na kolejne strony wyszukiwań, wtedy nasze pozycjonowanie okazuje się być nieskuteczne i warto je wtedy zmienić lub wprowadzić zmiany, które będą w stanie podnieść naszą pozycję w google.

  • Ewa 15.02.2022

    Pojawić się na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google, to naprawdę nie lada osiągnięcie. Często nawet stosując się do działań rekomendowanych przez ekspertów, mija wiele czasu, nim jakkolwiek odbijemy się od dna i opuścimy odmęty wyszukiwań. PrestaShop pozycjonowanie jest czymś, co mnie zasadniczo interesuje i chyba fakt, że sam autor o nim wspomniał, nie jest przypadkiem i powinnam się skłonić ku temu. Fakt faktem zapewnienie sobie miejsca wśród najlepszych, prowadząc stronę e-commerce, jest trudne, ale kto nie ryzykuje, ten nie spija szampana. Przydatny artykuł!