Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Przyszedł czas na zakup opon zimowych? Nie jesteś zdecydowany na konkretny model, a nawet producenta, ale wiesz, że nie chcesz zapłacić dużo za nowy komplet? W takim wypadku możemy polecić segment ekonomiczny. Zobacz co ciekawego przygotowali dostawcy i czy warto stawiać na tanie opony zimowe.
Kormoran Snow to popularna odsłona opon samochodowych na sezon zimowy. Ogumienie stworzył polski producent klasy ekonomicznej, który zyskał niemałą popularność za sprawą współpracy z grupą Michelin. To w dużej mierze przyczyniło się do rozkwitu firmy Kormoran. Przejdźmy jednak do samych opon, projektanci postawili w nich na kierunkowy układ bloków, widać to szczególnie w centralnym pasie.
Na uwagę zasługuje także zastosowanie szerokich barków, które utrzymują optymalny poziom trakcji nawet podczas jazdy z wyższą prędkością lub po pokrywie śnieżnej. Postawiono tutaj na niezwykle gęsty system lameli, on również w dużej mierze przyczynia się do pozytywnych odczuć kierowcy podczas jazdy, gdy droga nie jest w najlepszym stanie.
Kormoran Snow to idealnie opracowana mieszanka kauczuku, sadzy i krzemionki, która jest odporna na bardzo niskie temperatury.
W testach opona z segmentu ekonomicznego wypadła dobrze, gdy mowa o długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni i nieco gorzej w przypadku efektywności paliwowej. Hałas, jaki wytwarza, jest zbliżony do tego, co oferują drożsi przedstawiciele segmentów średniego i premium, warto zaznaczyć, że ogumienie to ma symbol 3PMSF. Miwan.pl oferuje tanio opony, o jakich piszemy, jeśli jesteś zdecydowany na ich zakup, zrób to w tej hurtowni.
Znów polski producent, tym razem współpracujący z koncernem Goodyear. Dębica to bez dwóch zdań najpopularniejsza polska marka opon. Jakość wyrobów potwierdziła, wypuszczając na rynek model Frigo HP2 przystosowany do zimowych warunków, o czym świadczy symbol 3PMSF.
Co charakterystycznego znajdziemy w tej wersji ogumienia? Zaokrąglone krawędzie barków bieżnika, co sprawia, że odprowadzanie wody spod czoła opony jest bardzo efektywne.
To nie koniec, bieżnik ma rzeźbę kierunkową, a w porównaniu do poprzedniej generacji, budowa osnowy jest zmieniona, zastosowano inne materiały, dzięki czemu utrata energii jest mniejsza, opory toczenia również, a co za tym idzie, oszczędność paliwowa wyższa.
Na bieżniku zauważymy także dużą liczbę krawędzi tnących, co umożliwiło producentowi zwiększenie powierzchni opony mającej kontakt z jezdnią. W testach ten model wypadł bardzo podobnie do poprzedniego ogumienia Kormoran SNOW.
Na koniec coś z Azji, a mianowicie Goodride SW658, który w porównaniu do poprzedników, jest nieco cichszy podczas pracy, wypada delikatnie gorzej, gdy mówimy o efektywności paliwowej. Co jednak ważne, testy wskazały, że ta wzmacniana opona zimowa dobrze radzi sobie podczas jazdy na deszczu, droga hamowania miała porównywalnie długą odległość, do poprzedników. Oczywiście ogumienie to ma symbol 3PMSF, spełnia więc wszystkie wymagania Unii Europejskiej dotyczące opon zimowych. To niedrogi, sprawdzający się w mniejszych pojazdach model, na który warto postawić.
Zdjęcia: Materiał od klienta