Czym jest audyt SEO i jak może pomóc Twojemu komisowi?

Czym jest audyt SEO i jak może pomóc Twojemu komisowi?
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Podstawą wysokiej sprzedaży jest świadomość wśród potencjalnych klientów – kluczem jest tu obecnie skuteczne pozycjonowanie. Aby dotrzeć na szczyt listy wyników wyszukiwania, warto zlecić audyt SEO.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to zbiór technik, które mają na celu zapewnienie danej stronie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Odpowiednie zadbanie o ten proces pozwala dotrzeć do znacznie większej liczby klientów – warto pamiętać, że większość użytkowników patrzy tylko na kilka pierwszych witryn. Z tego względu jest to kluczowy element marketingu dla wielu przedsiębiorstw, w tym także komisów samochodowych.

Jakie czynności składają się na pozycjonowanie?

Proces pozycjonowania można podzielić na dwie części – działania „wewnętrzne” (on-site) i „zewnętrzne” (off-site). Pierwsza grupa obejmuje między innymi:

  • Dobieranie odpowiednich słów kluczowych, czyli wyrażeń, które mogą być wyszukiwane przez użytkowników poszukujących określonego przedmiotu bądź usługi. Ich użycie przy tworzeniu treści zwiększa prawdopodobieństwo, że potencjalny klient trafi na daną stronę.
  • Zapewnienie odpowiednich zabezpieczeń strony. Bezpieczeństwo danych użytkowników jest niezwykle ważne dla robotów wyszukiwarek internetowych, dlatego zdecydowanie częściej promowane są strony o odpowiednich zabezpieczeniach, takich jak certyfikaty SSL.
  • Responsywność strony, czyli dostosowanie jej wyglądu do różnych urządzeń – zwłaszcza mobilnych.
  • Lokalizacja strony i określenie grupy docelowej. Są to ważne elementy szczególnie w przypadku usług lokalnych, gdzie istotne jest zainteresowanie osób na określonym obszarze geograficznym.

Pozycjonowanie to również zadania związane z pozyskiwaniem linków ze stron o podobnej tematyce – jest to główny element „off-site SEO”. Połączenie tych wszystkich elementów, razem z odpowiednią treścią na stronie i bezproblemową nawigacją, sprawia, że optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych przynosi zamierzone skutki.

Do czego służy audyt SEO?

Lista zadań związanych z pozycjonowaniem jest dość długa. Co więcej, niektóre części tego procesu wymagają niemałej wiedzy technicznej i bycia ciągle na bieżąco z algorytmami wyszukiwarek. Z tego względu warto skorzystać z profesjonalnego wsparcia – współpraca z agencją powinna zacząć się od audytu SEO.

Czym jest audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony pod kątem identyfikacji ewentualnych błędów i problemów z pozycjonowaniem. Specjaliści z branży SEO są w stanie dokładnie zbadać obszary wpływające na pozycję strony zarówno w bezpośredni, jak i pośredni sposób. Po przeprowadzeniu takiego audytu generowany jest raport, który wskazuje, jakie aspekty powinny być usprawnione w celu usprawnienia pozycjonowania witryny. Jest to także punkt wyjścia do określenia wspólnej strategii pomiędzy agencją a firmą zlecającą prace nad SEO.

Kiedy przeprowadzić audyt SEO?

Audyt, który przeprowadza agencja SEO, to rozwiązanie zarówno dla nowych firm, jak i tych, które działają na rynku już dość długo. Prawidłowy rozwój strony internetowej ma ogromne znaczenie dla przedsiębiorstw, które chcą pozyskać pierwszych klientów; utrzymanie pozycji jest jednak równie ważne dla firm o stabilnej pozycji w swojej branży. Słabe pozycjonowanie może wiązać się ze spadkiem wizyt na stronie, a co za tym idzie – utratą klientów na rzecz konkurencji. Co więcej, algorytmy zarządzające kolejnością stron w wynikach wyszukiwania stale ewoluują, by dostarczyć użytkownikom najlepsze rezultaty. Z tego względu dobrym rozwiązaniem jest przeprowadzanie audytu SEO co jakiś czas.

Audyt SEO dla komisów samochodowych

Prowadząc komis samochodowy, z pewnością warto umieszczać swoją ofertę w sieci, by dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Aby takie działanie przyniosło zamierzone skutki, należy zadbać o prawidłowe pozycjonowanie. Audyt SEO i wsparcie agencji to rozwiązanie, które może znacząco w tym pomóc.

Fot. John Schnobrich/unsplash.com

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Krystian 14.05.2022

    Tak sobie myślę, że komis to ma wiele możliwości pozycjonowania, zwłaszcza biorąc pod uwagę słowa kluczowe dla podstron. W końcu w komisie są najróżniejsze marki samochodów, które są prężnie wyszukiwane w Internecie. W takim wypadku pozycjonowanie stron internetowych, czy też podstron, wydaje się być dużo prostsze, choć mogę się mylić, bo nie jestem ekspertem.

  • Monika 14.05.2022

    Wydaje mi się, że strona komisu to doskonała sytuacja na delikatny popis wizualny – mam oczywiście na myśli UX. Dobra agencja interaktywna, która specjalizuje się w projektowaniu z myślą o UX https://sxo.pl/czym-jest-sxo/, mogłaby wykorzystać tę sytuację, aby stworzyć projekt naprawdę przyciągający uwagę. Z pewnością wzbogaciłoby to nie tylko samą witrynę, ale również prezencję towaru, w tym przypadku samochodów.