SEAT Alhambra II – czy warto kupować tego minivana w salonie?

SEAT Alhambra II – czy warto kupować tego minivana w salonie?
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Alhambra to świetny wybór dla rodziny z dziećmi. Pojemny i przestronny minivan oferuje więcej niż wystarczającą ilość miejsca. Z kolei stylowe i komfortowe wykończenie sprawia, że nawet najdłuższe podróże nie będą Wam straszne. Na rynku wtórnym dostępne są używane, zadbane egzemplarze – czy rzeczywiście lepiej udać się do najbliższego salonu Seata? 

Słoneczna Hiszpania

Okres produkcyjny Alhambry przypada na lata 1996-2020. W tym czasie doczekaliśmy się jedynie dwóch generacji tego modelu. Samochód ten został zaprezentowany jako ostatni z bliźniaczych produkcji będących owocem współpracy Volkswagen AG (będącego właścicielem SEATa) oraz amerykańskiego Ford Motor Company. Pozostałe modele to – Volkswagen Sharan i Ford Galaxy. 

Druga generacja Alhambry pojawiła się po raz pierwszy w na słynnych Genewskich Targach Motoryzacyjnych w 2010 roku. „Dwójka” ma zdecydowanie bardziej agresywne kształty i drapieżny wygląd w porównaniu do starszego brata. W 2015 roku SEAT przedstawił poliftową wersję Alhambry. Samochód zyskał nowe reflektory przednie wykonane przy użyciu technologii LED, nowy wzór atrapy chłodnicy czy też nowoczesną deskę rozdzielczą. 

Zmiany dotyczyły także oferowanych konfiguracji silnikowych. Do gamy jednostek napędowych dołączyły dwa silniki benzynowe TSI o mocy 150 i 220 koni mechanicznych, oraz 2.0-litrowy diesel generujący moc 115, 150, bądź 184 koni mechanicznych w zależności od pożądanej konfiguracji.

Korona Kryzys

Niestety, pandemia nie oszczędziła portugalskich fabryk Volkswagena produkujących Alhambry. SEAT został zmuszony definitywnie wstrzymać produkcję. Alhambra zniknie z oferty bez widocznego następcy. To dość spora strata w segmencie minivanów. Tak też się stało, w 2021 roku próżno szukać ofert wprost od hiszpańskiego producenta. Sytuacja ma też swoje plusy – na rynku znajdziemy wiele ofert modelu na rok 2020. Co ciekawe, ostatnie wyprodukowane egzemplarze dostaniemy poniżej 130 tysięcy złotych. To świetna okazja! Zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że według ostatniego oficjalnego cennika, Alhambra II była dostępna od 161 tysięcy złotych!

Alhambra II dostępna była w czterech pakietach wyposażenia, odpowiednio – Reference, Style, Style Advanced oraz FR. Wielu może zaskoczyć, że rodzinny minivan oferowany był w wersji sportowej. FR Line został wyposażony między innymi w system nawigacji z kamerą cofania, asystenta parkowania, aktywny tempomat ACC, innowacyjny system kontroli odstępu „Front Assist” z funkcją awaryjnego hamowania, elektryczny i bezdotykowy bagażnik, 18-calowe felgi, dedykowana tapicerka z czerwonymi przeszyciami czy też sportową wielofunkcyjną kierownicę. To prawdziwa gratka dla tych, którym zależy na rodzinnym charakterze w sportowej skórze. 

Czy warto?

Pod względem technologicznym, Alhambra nie odstępuje na krok bliźniaczych konstrukcji Volkswagena. Hiszpanie montowali sprawdzone i uznane jednostki napędowe, które świetnie spełniały swoje zadanie. Alhambra to przede wszystkim minivan o nieco egzotycznym wyglądzie i kształtach. To idealny samochód na wakacyjne przejażdżki pełne słońca i beztroski. Zdecydowanie największym atutem tego modelu jest wersja FR Line, która dodaje tak potrzebnego pazura królowi miejskiej dżungli. 

Alhambra nie wróci na linie montażowe, jednak nie oznacza to, że nie istnieje możliwość odnalezienia najnowszego egzemplarza w rozsądnej cenie. Samochód ten, w przeciwieństwie do powszechnego trendu, waży zaledwie 1800 kilogramów. We współpracy z mocnym silnikiem (najlepiej o mocy powyżej 150 koni mechanicznych) odwdzięcza się na drodze i oferuje wszystko to, co najlepsze w świecie motoryzacji – wolność i niezależność.  

(fot. pixabay.com)  

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*